woensdag 29 januari 2014

Mash-ups

Ik geef eerlijk toe, ik heb geen account aangemaakt op Storify. Ik wil namelijk niet overal mijn gegevens achterlaten en overal een account van hebben. Ik ken uiteraard het principe van mash-ups. Je komt het bijna overal op het web tegen. Leuk om te zien dat er zo vaak gebruik wordt gemaakt van die zogenoemde mash-ups, terwijl je het lang niet altijd door hebt. Het is al bijna standaard geworden dat je de knop 'delen' ergens ziet staan. Of dat op een willekeurige website een link gelegd wordt naar Google Maps etc. Leuk en handig;)!

De bibliotheek zou hier ook gebruik van kunnen maken. één van de kerntaken van de bibliotheek is immers informatie delen. Door gebruik te maken van mash-ups hoeven bibliotheken niet altijd alle informatie zelf te produceren, maar kunnen ze zeer gemakkelijk de link leggen tussen andere informatiebronnen op het internet. Maar ook als je de informatie wel zelf in huis hebt, is het delen van die informatie een optie. Laat je lezers bijvoorbeeld gebruik maken van de knop 'delen' om op die manier andere mensen attent te maken op bepaalde informatie.

1 opmerking:

  1. Toen ikzelf dez\e dingen dee hoefde je nog geen account op Storify temaken, maar ik heb het dus kort geleden wel gedaan omdat ik toch minimaal moet weten wat het inhoudt. Ik kan er nog niet warm voor lopen, dus zie mijzelf deze dienst niet gaan gebruiken. Het beste kan ik dus nu dat account weer verwijderen, maar ja, dat blijft er vaak weer bij,
    Bibliotheken zouden idd meer gebruik kunnen maken van Mash-ups, maar onze websites worden weer vernieuwd, dus wie weet.
    Gefeliciteerd, je hebt het nog mooi voor eind januari opgered om de Verdiepdingen af te ronden! Ik zal met de certificaten aan de slag, want de meesten zijn nu toch wel klaar (of bijna).
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen