vrijdag 15 juni 2012

Het is inmiddels even geleden sinds ik het bericht van Twitter geplaatst heb. Tot op heden heb ik het nog geen account aangemaakt. Ik houd mijn pootje dus nog eventjes stijf. Uiteindelijk zal ik ook om gaan en een account aanmaken. Ben inmiddels in het bezit van de nieuwe Iphone 4s en dan mag Twitter eigenlijk niet ontbreken. Bij zo'n mooie smartphone hoort bijna ook Twitter.

Maar genoeg over Twitter! Deze week staat werken in the cloud centraal. Een onderwerp dat mij niet onbekend is. In mijn afstudeerperiode heb ik actief gebruik gemaakt van Dropbox. Ik heb dus al een account en ook een mooie applicatie. Ik moet zeggen: het werkt perfect! Vooral als je intensief samenwerkt en veel informatie gedeeld moet worden. Hoe vaak komt het immers niet voor dat je denkt: shit dit bestand staat thuis op de computer... Uiteraard is het heel handig om gebruik te maken van de Dropbox app. Hiermee beschik je ook onderweg over de bestanden die je nodig hebt.

Ik ben van mening dat het voor medewerkers van de BSF een toegevoegde waarde kan zijn. Op die manier worden de mailboxen niet vervuild en heeft iedereen op hetzelfde moment toegang tot dezelfde documenten. Vaak is het namelijk zo dat je een document kwijt raakt omdat er al zoveel informatie in je mailbox staat. Het nadeel is dat er weinig documenten meer vastgelegd worden op het eigen systeem. Wat er al genoemd werd: 'wat er met je spullen gebeurt als een dienst ophoudt te bestaan'. Dit is zeer zeker een nadeel, maar het blijft in mijn optiek een zeer handig middel om informatie te delen!

2 opmerkingen:

  1. En ken je Google docs ook? Dropbox stond is niet bij deze 23 dingen, maar is in korte tijd erg populair geworden. Op de BSF zal Dropbox ook steeds vaker gebruikt worden, nu veel collega's een ipad hebben. het verschil met Google docs is dat je in Dropbox niet tegelijk aan een gedeeld document kunt werken en je kunt niet zien of iemand anders toevallig ook met het document bezig is (al is die kans misschien klein), maar verder heeft Dropbox mijn voorkeur want het is overzichtelijker (gedeelde mappen) en laad sneller.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedoel in de eerste regel : stond eerst niet (te snel willen typen)

    BeantwoordenVerwijderen